reklama

Dokonalá matka, miluje i spratka! (?)

Opäť sa mi dostala do rúk skvelá knižka Haliny Pawlowskej 365 rad. Na približne sto stranách vtipne a výstižne vytvorila "novodobé porekadlá", z ktorých mnohé stoja za zamyslenie. Knižka vyšla už v roku 2007, no odvtedy mi v hlave rezonuje jedno z nich. Dokonalá matka, miluje i spratka!

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Z môjho anjelika sa medzitým stal dokonalý teenager. Niekedy mám pocit, že sa na stupnicu od jedna do desať (pričom desať je už úplný horor), dostal rýchlosťou blesku rovno na sedmičku. Áno, je to môj subjektívny názor a mnohí rodičia by boli zrejme vďační za "sedmičku", ktorá by v ich ponímaní bola maximálne "trojkou".Ale to je jedno. Ja ho vychovávam, ja s ním žijem, ja mu kupujem nové ponožky, ak treba, preto ja mám moju stupnicu.No späť k mottu tohto článku.Je to síce úsmevné, no existuje hranica, dokedy majú matky bezhranične milovať svoje deti? Kde je hranica večného odpúšťania, kde je hranica nekonečného servisu a privierania očí nad prehreškami našej juniorskej ligy? Máme právo sa na dieťa naozaj nahnevať a aký hnev, či trest je ešte spoločensky únosný? Bitka nehrozí, vyhodenie z domu rovnako nie, televízor už nikoho z mladých nezaujíma.Zakázať sociálne siete a vypnúť internet? Hmmm, to by možno bola celkom slušné "podpásovka". Ale! Nedávno prebehlo médiami, že si dievča siahlo na život, pretože mu to mama zakázala. Povieme si: Ten môj by také niečo nikdy neurobil! No to si zrejme myslela aj už spomínaná mama. Riskneme to? Ja určite nie.Teraz si určite množstvo psychológov myslí, že je to, čo tu píšem úplná hlúposť a "naordinovali" by mi nekonečnú trpezlivosť, komunikáciu, ale tým správnym spôsobom - aby som sa náhodou nedotkla nevhodným spôsobom ega mladého muža a už zvyčajné "on z toho vyrastie a musí na to prísť sám". To, že ja a celá rodina dovtedy príde úplne o nervy a zvyšky hrdosti je už iná kapitola. A tak si občas miesto zákazov hovorím: Dokonalá matka....

Slávka Tajcnárová

Slávka Tajcnárová

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Žijem a pozorujem svet... Zoznam autorových rubrík:  Dokonalá matka, miluje i spratNačo je nám umenie?SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu